боголюбивая царице неискусомужная дево

Боголюбивая царице неискусомужная дево

Б оголюби́вая Цари́це,/ Неискусому́жная Де́во Богоро́дице Мари́е,/ моли́ за ны Тебе́ Возлюби́вшаго/ и ро́ждшагося от Тебе́ Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего,/ пода́ти нам оставле́ние прегреше́ний,/ ми́рови мир, земли́ плодо́в изоби́лие,/ па́стырем святы́ню/ и всему́ челове́чу ро́ду спасе́ние./ Гра́ды на́ша и страны́ Росси́йския от нахожде́ния иноплеме́нных заступи́/ и от междоусо́бныя бра́ни сохрани́./ О Ма́ти Боголюби́вая Де́во!/ О Цари́це Всепе́тая!/ Ри́зою Твое́ю покры́й нас от вся́каго зла,/ от ви́димых и неви́димых враг защити́,// и спаси́ ду́ши на́ша.

В сепе́тая и Всесла́вная Цари́це Богоро́дице,/ Ма́ти всея́ тва́ри Соде́теля,/ христиа́нская Наде́ждо и Засту́пнице,/ печа́льных утеше́ние, ненаде́ющихся и отча́явшихся ско́рое наде́яние,/ мо́лим Тя: ми́лостива бу́ди нам гре́шным,/ и не оста́ви раб Свои́х,/ и не отри́ни моле́ния ве́рных,/ в ско́рбях и беда́х пред честны́м о́бразом Твои́м избавле́ния тре́бующих./ О Влады́чице, Блага́я Помо́щнице!/ Ри́зою Твое́ю честно́ю нас защити́ и от всех зол изба́ви,/ моля́щи Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,// да спасе́т ду́ши на́ша, я́ко Милосе́рд.

Д е́ва днесь предстои́т Сы́ну,/ ру́це Свои́ к Нему́ проостира́ющи,/ святы́й князь Андре́й ра́дуется,/ и с ним Росси́йская страна́ торжеству́ет, // нас бо ра́ди мо́лит Богоро́дица преве́чного Бо́га.

О, Пречи́стая Госпоже́ Богоро́дице, Ма́ти Боголюби́вая, наде́ждо на́шего спасе́ния! Воззри́ ми́лостивно на предстоя́щия с ве́рою и любо́вию и покланя́ющияся пречи́стому о́бразу Твоему́; приими́ на́ше хвале́бное пе́ние сие́ и проле́й те́плую Твою́ моли́тву о нас гре́шных ко Го́споду, да, презре́в вся на́ша согреше́ния, спасе́т и поми́лует нас! О, Преди́вная Влады́чице! Покажи́ на нас чу́дныя ми́лости Твоя́. Мо́лим Тя умиле́нно, изба́ви нас от вся́кия ско́рби, наста́ви на путь вся́кия доброде́тели и благосты́ни, спаси́ от искуше́ний, бед и боле́зней, изми́ от нас оклевета́ния и ссо́ры; сохрани́ от молниено́снаго гро́ма, от запале́ния о́гненнаго, от гла́да, тру́са, пото́па и смертоно́сныя я́звы; пода́й нам Свою́ ми́лостивую по́мощь на пути́, в мо́ри и на су́ше, да не поги́бнем лю́те. О, Всеми́лостивая Боголюби́вая Ма́ти, с тве́рдым упова́нием возсыла́ем к Тебе́ на́шу смире́нную моли́тву! Не отри́ни на́ших слез и воздыха́ний, не забу́ди нас во вся дни живота́ на́шего, но всегда́ пребыва́й с на́ми, и Твои́м заступле́нием и хода́тайством у Го́спода пода́ждь нам отра́ду, утеше́ние, защи́ту и по́мощь, да вы́ну сла́вим и велича́ем Преблагослове́нное и Всепе́тое и́мя Твое́. Ами́нь.

О Чу́дная и Вы́сшая всех тва́рей Цари́це Богоро́дице, Небе́снаго Царя́ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти! Услы́ши нас, гре́шных и недосто́йных раб Твои́х, в час сей моля́щихся и припа́дающих к Тебе́ с воздыха́нием и слеза́ми и уми́льно глаго́лющих; изведи́ нас от ро́ва страсте́й, Влады́чице; изба́ви нас от вся́кия ско́рби и печа́ли; огради́ от вся́кия напа́сти и злых клеве́т, от непра́ведного и лю́таго наве́та вра́жия. Мо́жеши бо, о Благода́тная Ма́терь на́ша, не то́чию от вся́каго зла сохрани́ти лю́ди Твоя́, но и вся́ким благодея́нием снабди́ти и спасти́: ра́зве Тебе́ ины́я Предста́тельницы в беда́х и обстоя́ниих и те́плыя Хода́таицы о нас, гре́шных, не и́мамы к Сы́ну Твоему́, Христу́ Бо́гу на́шему, Его́же умоли́, Влады́чице, да спасе́ннии Тобо́ю сла́вим и в бу́дущем ве́це Всесвято́е и́мя Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, ку́пно со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.

В елича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим о́браз Твой святы́й,/ его́же благове́рный князь Андре́й даде́ нам на враги́ в побе́ду // и всем ве́рным во спасе́ние.

Новости

Благодарность

Искренне благодарю Дмитрия Г. за оказанную материальную помощь на развитие сайта.

Источник

Икона Божией Матери Боголюбская

Празднование 18 июня / 1 июля

Дева днесь предстоит Сыну, руце Свои к Нему простирающи, святый князь Андрей радуется, и с ним Российская страна торжествует, нас бо ради молит Богородица Превечного Бога.

Кондак Пресвятой Богородице
в честь иконы Ее Боголюбской

Написан этот образ в 1157 году. Примечательно, что целых девять лет пребывал он при княжьем дворе, в церкви Рождества Богородицы в Боголюбове, рядом с другой великой чудотворной иконой, впоследствии поименованной Владимирской, пока ту не перенесли в Успенский собор града Владимира (а оттуда в 1395 году – в Москву). Тем самым Боголюбская – одна из первых икон, написанных русскими мастерами, – словно бы переняла благодатную силу соседствовавшего с нею прижизненного (письма апостола Луки) образа Пречистой, став своего рода хранителем первых шагов церковной и государственной самостоятельности Северо-Восточной Руси.

Еще в 1155 году святой благоверный князь Андрей Боголюбский покинул киевский Вышгород, чтобы перенести в свой удел и утвердить великокняжеский престол на суздальских землях; взял он с собою и чудотворный образ Царицы Небесной. Когда князь подъехал к Владимиру на расстояние семи верст, кони, везшие повозку с чудотворной, замерли как вкопанные. Благочестивый князь узрел в этом знамение и дал обет устроить на том месте обитель во имя Пречистой. Помолившись, он был удостоен видения Богородицы, в правой руке державшей свиток, а левую простершей к Сыну Своему.

Такой и изобразили княжеские мастера Богоматерь на иконе, написанной в память об этом событии (происшедшем 18 июня по старому стилю) и установленной в церкви Рождества Богородицы в Боголюбове. Название для этого пригородного дворца (впоследствии вокруг него разрастется и предместье Владимира) избрал сам князь, узревший, что «Матерь Божия возлюбила место сие».

Половцы и татары не раз разоряли эту обитель, но Пречистая всегда оставалась верною Защитницею принятого Ею под Свой Матерний покров монастыря, и слава его, и внешнее благосостояние век от века росли.

В XV веке великий князь Василий Темный повелел поставить список с чудотворной в дворцовую Сретенскую церковь Московского Кремля. А богомольный царь Федор Алексеевич в 1680 году украсил первый образ Боголюбской золотым крестом.

На позднейших списках с чудотворной часто изображают еще и встающие от земли очертания самого монастыря с фигурой склонившегося перед Пречистой князя Андрея, вошедшего в историю с тем же именем, что и основанная им в Боголюбове обитель.

В 1915 году замечательный русский византолог Н.П. Кондаков (1844-1925) сетовал, что Боголюбская, этот «драгоценный по строгости общего типа памятник», клонится, «к сожалению, к окончательному разрушению».

Поэтому еще в 1918 году в самом Боголюбове были предприняты первые пробные раскрытия иконы. По сделанным тогда фотоснимкам (в цвете) видно, что раньше сохранность иконы была намного лучше. Дело в том, что после 1918-го реставраторы Владимире-Суздальского музея не раз пропитывали ветшавшую доску иконы (липовую, из трех частей) парафином, что к середине XX века привело к резкому ухудшению ее состояния. Поэтому в 1956 году Боголюбская была передана из Владимиро-Суздальского музея реставраторам Центральных реставрационных мастерских (ныне Всероссийский реставрационный центр имени академика И. Э. Грабаря).

Восемь лет, с 1963-го по 1971-и, реставратор М.В. Романова снимала парафин четыреххлористым углеродом. С 1965-го по 1968-й она постепенно раскрывала живопись по бокам, снимая многослойные (от XIX до конца XIII века) записи; только к 1970 г. удалось дойти до первоначальной надписи на свитке, причем оказалось, что и сам свиток этот, и изображение Спаса в правом верхнем углу дописаны не ранее XIII века, а текст надписи («Владыко Многомилостиве, Господи Иисусе Христе, услыши молитву мою…») уже в XVIII столетии; изначально их не было.

Хитон (нижнее одеяние) Богородицы – зеленовато-серого цвета, мафорий (плащ, покрывающий и Ее главу) – коричневый, тени на нем написаны сажей, а освещенные места выделены яркой киноварью. На челе и плече Пречистой сохранились отверстия для накладных звезд из драгоценного металла, некогда украшавших мафорий; вероятнее всего, таким же был изначально венец вокруг Ее главы.

Сверху написаны Спас, Богородица, Иоанн Предтеча, Архангелы Михаил и Гавриил – в этом предание видит изображение личных моленных икон князя Андрея Боголюбского.

Семь лет (1971-1976) ушло у М.В. Романовой на то, чтобы тонировать утраченные места. Еще в процессе реставрации Боголюбская икона впервые за несколько десятилетий была показана на выставке (1974) в Третьяковской галерее: там можно было узреть, пусть и «хрупкое», видение изначального ее облика, подлинную икону, а не репродукции с фотопластинок 1918 года, единственно доступные нескольким поколениям искусствоведов.

Из московских списков наиболее чтимым был образ над Варварскими воротами Китай-города. На нем помимо Пречистой изображены молящиеся московские святители и блаженные, и сам этот особый извод, в XVII столетии известный как «Моление о народе», был святыней собственно московской, охранявшей жителей белокаменной столицы.

Ко дню празднования Боголюбской, то есть к 18 июня по старому стилю, перед этим образом служили торжественный молебен, после чего икона спускалась со своего обычного места вниз и на три дня ставилась в специальной шатровой часовне-»палатке». На это время езда через Варварские ворота прекращалась – вся площадь заполнялась богомольцами, желавшими приложиться к чудотворной. Именно здесь в 1771 году зародился знаменитый «Чумной бунт» после того, как архиепископ Московский Амвросий (Зертис-Каменский) запретил страждущим москвичам искать у Боголюбской исцеления от чумы. Шатровую часовню XIX века снесли в 1928 году, спустя пять лет та же участь постигла и сами древние Варварские ворота – ныне лишь основание их можно видеть в близлежащем подземном переходе. Сам чудотворный список пребывает ныне в Петропавловском храме у Яузских ворот (каждую пятницу ему служится здесь молебен с акафистом), а его «заместительница» (на время, пока образ спускался в часовню) – в Воскресенском храме в Сокольниках (акафист по понедельникам).

В первопрестольной столице Боголюбской иконе Божией Матери был посвящен еще и летний собор Высокопетровского монастыря (усыпальница бояр Нарышкиных); в северной же столице – лишь домовый храм при Александро-Невском приюте – доме призрения бедных духовного звания в конце Невского проспекта.

Чудотворные списки с Боголюбской имелись в Калужской губернии в селе Юрьевское Боровского уезда (эта икона в середине XIX столетия избавила от холеры города Боровск и Малоярославец) и в Тарусе (прославилась в 1848 году); в Рязанской губернии в селе Зимарово близ Раненбурга (прославилась также в 1848 году); в Тамбовской губернии в городах Козлов и Ела-тьма (прославились в 1771 и 1831 годах), в Ярославской губернии в угличском храме во имя царевича Димитрия (прославилась в 1654 году). Все они принесли чудесное прекращение моровых язв и поветрий; это стало отличительной особенностью благодатного воздействия всех списков с Боголюбской.

В ее честь были устроены обители: мужская «Киновия», приписная к Троице-Сергиевой лавре (на полуострове близ Гефсиманского скита); женские в губерниях Пермской (в селе Сарсы-Вторые Красноуфимского уезда) и Костромской (в лесных дебрях под городом Макарьевом).

Возобновленная к началу 1990-х, Боголюбская обитель под Владимиром сохранила все свои храмы, включая древнейший Рождественский, соборный Боголюбский (где у правого столпа пребывала чудотворная) и приписной к монастырю, всемирно знаменитый храм Покрова Богородицы на Нерли.

Образа Боголюбской пребывает ныне в специальном «климатическом киоте» в местном ряду собора Успенского Княгинина монастыря во Владимире.

Боголюбивая Царице, Неискусомужная Дево, Богородице Марие! Моли за ны Тебе Возлюбившаго и рождшагося от Тебе Сына Твоего, Христа Бога нашего, подати нам оставление прегрешений, мирови мир, земли плодов изобилие, пастырем святыню и всему человеческому роду спасение. Грады наша и страны Российския от нахождения иноплеменных заступи и от междуусобныя брани сохрани. О Мати Боголюбивая Дево! О Царице Всепетая! Ризою Своею покрый нас от всякаго зла, от видимых и невидимых враг защити и спаси души наша.

О Пречистая Госпоже Богородице, Мати Боголюбивая, Надеждо нашего спасения! Воззри милостивно на люди сия, предстоящия с верою и любовию и покланяющияся пречистому образу Твоему: приими наше хвалебное пение сие и пролей тёплую Твою молитву о нас грешных ко Господу, да, презрев вся наша согрешения, спасет и помилует нас. О Предивная Владычице! Покажи на нас чудныя милости Твоя: сохрани невредимы пастыри церковныя и все христолюбивое воинство. Молим Тя умиленно, избави нас от всякия скорби, настави на путь всякия добродетели и благостыни, спаси от искушений, бед и болезней, изми от нас оклеветания и распри, сохрани нас от молниеноснаго грома, от запаления огненнаго, от глада, труса, потопа и смертоносныя язвы: подай нам Твою милостивую помощь на пути в мори и на суши, да не погибнем люте. О Всемилостивая, Боголюбивая Мати! Со упованием твёрдым возсылаем к Тебе нашу смиренную молитву: не отрини наших слез и воздыханий, не забуди нас во вся дни жизни нашея, но всегда пребывай с нами и Твоим заступлением и ходатайством у Господа подаждь нам отраду, утешение, защиту и помощь, да выну славим и величаем преблагословенное и всепетое имя Твое. Аминь.

Источник

Боголюбская икона Божьей матери

Среди немногих икон, дошедших до нас с домонгольского периода, Боголюбская икона Божьей Матери является одной из наиболее значимых.

История иконы

История Боголюбской иконы связана с настоящим чудом, произошедшим в 1157 году, когда князь Андрей Долгорукий отправился из Вышгорода в Суздаль для утверждения там великокняжеского престола. Князь славился своим благочестием; при нем находилось несколько очень почитаемых икон, в том числе и чудотворная икона Божией Матери, получившая впоследствии название Владимирской.

боголюбивая царице неискусомужная дево. foto 1 bogolyubskaya ikona bozhiey materi. pervoobraz ikony. боголюбивая царице неискусомужная дево фото. боголюбивая царице неискусомужная дево-foto 1 bogolyubskaya ikona bozhiey materi. pervoobraz ikony. картинка боголюбивая царице неискусомужная дево. картинка foto 1 bogolyubskaya ikona bozhiey materi. pervoobraz ikony. Б оголюби́вая Цари́це,/ Неискусому́жная Де́во Богоро́дице Мари́е,/ моли́ за ны Тебе́ Возлюби́вшаго/ и ро́ждшагося от Тебе́ Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего,/ пода́ти нам оставле́ние прегреше́ний,/ ми́рови мир, земли́ плодо́в изоби́лие,/ па́стырем святы́ню/ и всему́ челове́чу ро́ду спасе́ние./ Гра́ды на́ша и страны́ Росси́йския от нахожде́ния иноплеме́нных заступи́/ и от междоусо́бныя бра́ни сохрани́./ О Ма́ти Боголюби́вая Де́во!/ О Цари́це Всепе́тая!/ Ри́зою Твое́ю покры́й нас от вся́каго зла,/ от ви́димых и неви́димых враг защити́,// и спаси́ ду́ши на́ша.18 июня (1 июля по новому стилю) неподалеку от города Владимира телега, на которой везли икону, вдруг встала, и сдвинуть ее с места не удавалось никакими усилиями. Когда же князь уединился в походном шатре, чтобы помолиться, ему явилась сама Матерь Божия и наказала поместить Свою чудотворную икону, которую он вез, во Владимире, а на том месте, где случилась остановка, возвести церковь и основать обитель. Князь же повелел написать икону Богоматери, какой увидел Ее явление.

Через два года Боголюбская икона Божьей матери, как ее стали называть, была с торжественным молебствием внесена в храм, воздвигнутый по повелению Богоматери. Когда во времена монгольского нашествия храм был сожжен, уцелела лишь икона «Богоматерь Боголюбская». Впоследствии она не раз защищала монастырь, и после вражеского разорения он восстанавливался и приобретал еще большую славу.

Наибольшую известность приобрела Боголюбивая икона Божией Матери, когда в 1771 году разразилась эпидемия чумы, но благодаря иконе она не коснулась ни монастыря, ни близлежащего села Боголюбово. Когда же икону перенесли во Владимир, то эпидемия там чудодейственным образом прекратилась.

Описание иконы

Подлинная Боголюбская икона дошла до нас в катастрофическом состоянии: очень плохая сохранность, многочисленные последующие наслоения не позволяли увидеть ее первоначальный облик, и лишь благодаря реставраторам мы имеем представление о том, какой красочной она была. Особенность этой иконы в том, что, в отличие от византийских образцов, лик Богородицы более соответствует славянским представлениям об идеале красоты. Это подчеркивает более яркий румянец на Ее щеках и ярко-голубые, а не карие глаза.

На Боголюбской иконе Богоматерь изображена по описанию самого князя: Она стоит в полный рост, Ее лик и руки, воздетые в молитве, обращены к Иисусу, образ Которого помещен в правом углу вверху. В правой руке Богоматери свиток с молитвой, а над Ее главой – клейма с пятью иконами, которые князь вез с собой.

По иконографическому типу Боголюбская икона относится к Агиосоритиссе (Заступнице, Просительнице) и считается «обетной» иконой.

Нередко списки с нее писались «по обету», и тогда внизу мог быть изображен заказчик списка, припадающий к стопам Богоматери. Широко распространен также список с коленопреклоненным князем Андреем Боголюбским.

боголюбивая царице неискусомужная дево. foto 2 ikona bogoroditsy bogolyubskaya. боголюбивая царице неискусомужная дево фото. боголюбивая царице неискусомужная дево-foto 2 ikona bogoroditsy bogolyubskaya. картинка боголюбивая царице неискусомужная дево. картинка foto 2 ikona bogoroditsy bogolyubskaya. Б оголюби́вая Цари́це,/ Неискусому́жная Де́во Богоро́дице Мари́е,/ моли́ за ны Тебе́ Возлюби́вшаго/ и ро́ждшагося от Тебе́ Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего,/ пода́ти нам оставле́ние прегреше́ний,/ ми́рови мир, земли́ плодо́в изоби́лие,/ па́стырем святы́ню/ и всему́ челове́чу ро́ду спасе́ние./ Гра́ды на́ша и страны́ Росси́йския от нахожде́ния иноплеме́нных заступи́/ и от междоусо́бныя бра́ни сохрани́./ О Ма́ти Боголюби́вая Де́во!/ О Цари́це Всепе́тая!/ Ри́зою Твое́ю покры́й нас от вся́каго зла,/ от ви́димых и неви́димых враг защити́,// и спаси́ ду́ши на́ша.

Иногда на списках иконы изображали целую группу святых и угодников, преклонившихся перед Матерью Божией и возносящих Ей молитву, а наверху – Иисуса Христа, благословляющего Свою Матерь – Царицу Небесную (это подчеркивает царский венец на Ее главе). В храмах подобные изображения Богоматери Агиосоритиссы служат обычно парными образу Христа Милосердного.

боголюбивая царице неискусомужная дево. foto 3 bogolyubskaya ikona bozhiey materi. боголюбивая царице неискусомужная дево фото. боголюбивая царице неискусомужная дево-foto 3 bogolyubskaya ikona bozhiey materi. картинка боголюбивая царице неискусомужная дево. картинка foto 3 bogolyubskaya ikona bozhiey materi. Б оголюби́вая Цари́це,/ Неискусому́жная Де́во Богоро́дице Мари́е,/ моли́ за ны Тебе́ Возлюби́вшаго/ и ро́ждшагося от Тебе́ Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего,/ пода́ти нам оставле́ние прегреше́ний,/ ми́рови мир, земли́ плодо́в изоби́лие,/ па́стырем святы́ню/ и всему́ челове́чу ро́ду спасе́ние./ Гра́ды на́ша и страны́ Росси́йския от нахожде́ния иноплеме́нных заступи́/ и от междоусо́бныя бра́ни сохрани́./ О Ма́ти Боголюби́вая Де́во!/ О Цари́це Всепе́тая!/ Ри́зою Твое́ю покры́й нас от вся́каго зла,/ от ви́димых и неви́димых враг защити́,// и спаси́ ду́ши на́ша.

В чем помогает Боголюбская икона Божией Матери

За свою долгую историю Боголюбская икона Божией Матери приобрела славу чудотворной – она помогает в защите от эпидемий и различных болезней, но ее значение не только в этом, но и в защите от разного рода стихийных бедствий (пожаров, наводнений, засухи, голода и пр.).

К ее помощи прибегают также, если возникают внутригосударственные или межнациональные конфликты.

О чем молятся Боголюбской иконе Божией Матери

Перед чудотворной Боголюбской иконе Божией Матери молятся о защите от эпидемий, об исцелении от болезней. Матери молятся о здоровье и благополучии своих детей, особенно если они находятся вдали от родины, а отправляющиеся в путешествие – о том, чтобы дорога была удачной. Именинники, день рождения которых приходится на 1 июля, день почитания Боголюбской иконы, молятся ей о защите и покровительстве.

Празднование 18 июня (1 июля по н. ст.).

Молитва перед иконой

О Пречистая Госпоже Богородице, Мати Боголюбивая, Надеждо нашего спасения! Воззри милостивно на люди сия, предстоящия с верою и любовию и покланяющияся пречистому образу Твоему: приими наше хвалебное пение сие и пролей тёплую Твою молитву о нас грешных ко Господу, да, презрев вся наша согрешения, спасёт и помилует нас. О Предивная Владычице! Покажи на нас чудныя милости Твоя: сохрани невредимы пастыри церковныя и все христолюбивое воинство. Молим Тя умиленно, избави нас от всякия скорби, настави на путь всякия добродетели и благостыни, спаси от искушений, бед и болезней, изми от нас оклеветания и распри, сохрани нас от молниеноснаго грома, от запаления огненнаго, от глада, труса, потопа и смертоносныя язвы: подай нам Твою милостивую помощь на пути в мори и на суши, да не погибнем люте. О Всемилостивая, Боголюбивая Мати! Со упованием твёрдым возсылаем к Тебе нашу смиренную молитву: не отрини наших слез и воздыханий, не забуди нас во вся дни жизни нашея, но всегда пребывай с нами и Твоим заступлением и ходатайством у Господа подаждь нам отраду, утешение, защиту и помощь, да выну славим и величаем преблагословенное и всепетое имя Твое. Аминь.

Источник

Канон Канон Пресвятой Богородице пред иконой «Боголюбская» (второй)

боголюбивая царице неискусомужная дево. 003. боголюбивая царице неискусомужная дево фото. боголюбивая царице неискусомужная дево-003. картинка боголюбивая царице неискусомужная дево. картинка 003. Б оголюби́вая Цари́це,/ Неискусому́жная Де́во Богоро́дице Мари́е,/ моли́ за ны Тебе́ Возлюби́вшаго/ и ро́ждшагося от Тебе́ Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего,/ пода́ти нам оставле́ние прегреше́ний,/ ми́рови мир, земли́ плодо́в изоби́лие,/ па́стырем святы́ню/ и всему́ челове́чу ро́ду спасе́ние./ Гра́ды на́ша и страны́ Росси́йския от нахожде́ния иноплеме́нных заступи́/ и от междоусо́бныя бра́ни сохрани́./ О Ма́ти Боголюби́вая Де́во!/ О Цари́це Всепе́тая!/ Ри́зою Твое́ю покры́й нас от вся́каго зла,/ от ви́димых и неви́димых враг защити́,// и спаси́ ду́ши на́ша.

Тропа́рь, гла́с 1:

Боголюби́вая Цари́це, Неискусому́жная Де́во, Богоро́дице Мари́е, моли́ за ны́ Тебе́ Возлюби́вшаго и ро́ждшагося от Тебе́ Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, пода́ти на́м оставле́ние прегреше́ний, ми́рови ми́р, благопло́дию изоби́лие. Па́стырем святы́ню и всему́ челове́чу ро́ду спасе́ние. Гра́ды на́ша и страны́ Росси́йския от нахожде́ния иноплеме́нных заступи́ и от междоусо́бныя бра́ни сохрани́. О, Ма́ти Боголюби́вая Де́во! О, Цари́це Всепе́тая! Ри́зою Свое́ю покры́й на́с от вся́каго зла́, от ви́димых и неви́димых вра́г защити́ и спаси́ ду́ши на́ша.

Канон, глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Припев: Пресвята́я Богоро́дице, спаси́ на́с

Сло́во рабу́ Твоему́ пода́ждь, Госпоже́ Пресвята́я, Сло́во бо сни́де на Тя́, я́коже свы́ше роса́, гре́шную ду́шу мою́ очи́сти, Цари́це Блага́я, я́ко да, ра́дуяся, сла́влю Твоя́ чудеса́.

Кня́зю Андре́ю в нощи́ предста́вши, Небе́сная Ма́ти, в се́рдце смяте́нном его́ бу́рю сомне́ний Ты́ все́х кро́тце смири́ла еси́, подви́гши того́ воспева́ти ми́лость и си́лу Твою́, ди́вну всегда́ в чудесе́х.

Ру́це просте́рла еси́, моли́твенно Сы́ну предста́вши: сла́вы и ми́лости лу́ч, Сы́не, да схо́дит с небе́с лю́дем и ме́сту сему́. Того́ умоли́ о созда́вших хра́м и оби́тель сию́, Ро́ждшая бе́здну чуде́с.

Боголюби́вая все́х Цари́це, оби́тели сла́во, гре́шных, моля́щихся на́с дне́сь, приими́ словеса́, де́рзость враго́в низложи́, неве́рных разруши́ держа́ву, ве́рным же при́сно пода́ждь пе́ти Твоя́ чудеса́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, Живы́м и Незави́стный Исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в Боже́ственней Твое́й сла́ве венце́в сла́вы сподо́би.

Чту́ще ико́ну Твою́, вси́ в ско́рби к Тебе́ прибега́ем, то́чиши бо, Госпоже́, Ты́ утеше́ние все́м, в ра́дости па́ки Тебе́, Пречи́стая, пе́снь воспева́ем. Те́мже пода́ждь, да и а́з ми́лость Твою́ испове́м.

Све́тло красу́ется дне́сь оби́тель сия́ всечестна́я, о́браз иму́щая Тво́й, я́ко исто́чник цельба́м, Ты́ же, Засту́пнице все́х, Спору́чнице гре́шных свята́я, Спа́са Христа́ преклони́ к на́шим смире́нным мольба́м.

В бу́ри приста́нище все́м Ты́, Боголюби́вая Ма́ти, су́щим в пути́ и в беда́х, в мо́ри дале́че покро́в, спу́тница ве́рна все́м: Тебе́ бо даде́ся спаса́ти ду́ши убо́гих Твои́х, Тя́ вознося́щих рабо́в.

Ве́чныя му́ки и тьмы́, губи́тельных вра́жиих сете́й, Чи́стая Де́во, спаси́, Тя́ призыва́ем в мольбе́, сла́ву же Бо́га духо́в безсме́ртных сподо́би на́с зре́ти в све́тлых черто́зех Его́: вся́ бо возмо́жна Тебе́.

Седа́лен, гла́с 2:

Моле́ние те́плое и стена́ необори́мая, ми́лости исто́чниче, ми́рови прибе́жище, приле́жно вопие́м Ти́: Богоро́дице Влады́чице, предвари́ и от бе́д изба́ви на́с, еди́на вско́ре Предста́тельствующая.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

О́блаком ле́гким носи́м, Тво́й Сы́н, Пресвята́я, прии́де, Ма́тере во́лю творя́. Кня́зь же блаже́нный Андре́й паде́ со слеза́ми во пра́х, просла́ви о все́х, я́же ви́де, сла́ва, Христе́, вопия́, Бо́жией си́ле Твое́й.

Све́том Твои́м просвеще́н, на Го́рнюю сла́ву взира́я, гла́с Пребоже́ственный Тво́й слы́ша блаже́нный Андре́й, Ду́хом же Святы́м взыгра́в, воспе́ о Тебе́, Пресвята́я: сла́ва, Христе́ Всецарю́, Бо́жией си́ле Твое́й.

Ми́лость Его́ и покро́в моля́щимся на́м ниспосла́ти Сы́на и Бо́га моли́, Чи́стая, ве́рных люде́й щи́те, забра́ло Церкве́й, вселе́нней реко́ благода́ти, я́ко да пе́снь принесе́м ве́лией си́ле Твое́й.

О́блаче све́тлый Христо́в, неве́рия мглы́ на́с изба́ви, ве́рным осла́бу пода́ждь в жи́зни привре́менней се́й, Це́рковь Святу́ю Твою́ незы́блему в ми́ре упра́ви, я́ко да вси́ воспое́м: сла́ва держа́ве Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

Сы́на Безле́тнаго Ты́ носи́ла еси́ несказа́нно, гре́шным спасе́ние все́м све́тло веща́ющая; ны́не о на́с, Госпоже́, моли́ся Тому́ непреста́нно, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

При́сно Твоя́ благода́ть, Цари́це, нисхо́дит на ме́сто, е́же избра́ла еси́, все́м источа́ющая да́ры целе́бныя, те́м пое́м Тебе́, Богоневе́сто, ве́рою сла́вящим Тя́ ми́р подава́ющая.

Обремене́ннии вси́ страстьми́ и неду́ги, гряди́те, во́ду спаси́тельную, все́х исцеля́ющую, зде́ от ико́ны сея́ в весе́лии дне́сь почерпи́те, сла́вяще Ма́терь Христа́, ми́р подава́ющую.

Гла́да, огня́ и меча́, наше́ствия иноплеме́нных, я́зв губи́тельных при́сно спаса́ющая, Ма́ти Всепе́тая, дне́сь услы́ши мольбу́ на́с, смире́нных, бу́рю страсте́й ути́ши, ми́р подава́ющая.

Пе́снь 6.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, Богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Боголюби́вая дне́сь к весе́лию вся́ созыва́ет, хра́м преукраси́вши се́й о́бразом чу́дным Свои́м, благочести́вых собо́р Небе́сными да́ры венча́ет. Те́м, Богому́дрии вси́, Ма́терь Христо́ву почти́м.

Ра́достно, ве́рнии вси́, гряди́те, воспле́щим рука́ми, зря́ще Превы́сшую все́х а́нгельских го́рних чино́в Де́ву, Цари́цу Небе́с, во хра́ме дне́сь су́щую с на́ми, все́м источа́ющую то́ки целе́бных даро́в.

Ра́зве Тебе́, Госпоже́, не и́мам наде́жды ины́я: Ты́ мя́ изба́ви от бе́д, Ты́ помози́ до конца́ по́прище мне́ преити́ небла́зненно жи́зни земны́я, да воспою́ Тя́ всегда́, ро́ждшую ми́ру Творца́.

При́зри, Свята́я, с Небе́с, к рабо́м Твои́м в по́мощь потщи́ся, вся́кую я́зву, боле́знь, вся́кий неду́г исцели́. Ста́рцу согбе́нному же́зл, Засту́пница си́рым яви́ся, Ма́ти Оте́ршаго вся́ го́рькия сле́зы земли́.

Конда́к, гла́с 3.

Де́ва дне́сь предстои́т Сы́ну, ру́це Свои́ к Нему́ простира́ющи, святы́й кня́зь Андре́й ра́дуется, и с ни́м Росси́йская страна́ торжеству́ет, на́с бо ра́ди мо́лит Богоро́дица Преве́чнаго Бо́га.

И́кос:

Де́во и Ма́ти Боголюби́вая, Цари́це Мари́е Богоро́дице, Ми́лостивая Хода́таице к Сы́ну Своему́ и Бо́гу на́шему за ны́, рабы́ Твоя́! Ты́, Отрокови́це, благоизво́лила еси́ Твоему́ пречу́дному о́бразу, его́же написа́ Богоглаго́ливый Лука́, пе́рвее от страны́ Гре́ческия, пото́м же и от ца́рствующаго гра́да Ки́ева изы́ти, по умоле́нию благове́рнаго кня́зя Андре́я, и яви́ти ми́лость Свою́ новопросвеще́нным лю́дем страны́ сея́, но, не изво́ливши дости́гнути гра́да Росто́ва, возлюби́ла еси́ пребыва́ти в преде́лех Влади́мирских, иде́же и яви́лася еси́ ве́рному рабу́ Твоему́, кня́зю Андре́ю, моля́щися о лю́дех Твои́х Сы́ну и Бо́гу Твоему́, я́коже дре́вле свято́му Андре́ю в хра́ме Влахе́рнстем. Те́мже святы́й кня́зь Андре́й, новописа́в Тебе́, Моли́твенницу о лю́дех Твои́х, оста́ви на́м се́й моли́твенный ли́к Тво́й, Боголюби́вая Ма́ти, и основа́ оби́тель в ме́сте Твоего́ явле́ния, из нея́же от чудотво́рныя Твоея́ ико́ны и по все́й стране́ Росси́йстей ми́лость, и по́мощь, и исцеле́ние подае́ши с ве́рою приходя́щим к Тебе́: на́с бо ра́ди мо́лиши, Богоро́дице, Преве́чнаго Бо́га.

Пе́снь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́сте, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Сла́вит Тя́ при́сно страна́ Росси́йская, Де́во, иму́щи к Бо́гу Хода́таицу те́плую на Небеси́, те́мже и пра́зднует дне́сь, Тебе́ благодари́в пою́щи: Ма́ти Христо́ва, во ве́к благослове́на еси́.

Гра́д и оби́тель сию́ Твои́м омофо́ром, Честна́я, при́сно покры́й и мольбу́ на́шу горе́ вознеси́ к Сы́ну и Бо́гу щедро́т, да сла́вим Тя́ вси́, Преблага́я, Боголюби́вая, Ты́ благослове́на еси́.

Зно́я паля́щаго вся́ изба́ви, до́ждь ра́нний и по́здний жа́ждущей лю́те земли́ Ще́драго да́ти проси́, ни́вы от вре́да спаси́, да ми́лость Госпо́дню сла́вим, Тебе́ же пое́м: благослове́на еси́.

Лю́дем Твои́м, Госпоже́, земли́ устрое́ние зре́ти, му́дрость в прави́телех, су́д пра́вый сподо́би, да вси́ в ми́ре всегда́ поживе́м, немо́лчно дерза́юще пе́ти: ми́ру Храни́тельнице, благослове́на еси́.

Пе́снь 8.

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

О́бразом, Де́во, святы́м обхо́диши ве́си и до́мы, вся́кому во́зрасту че́сть, все́м христиа́ном хвала́, все́х ты́ наде́жда еси́, Тобо́ю бо ро́д на́ш блюди́мый сла́вит усе́рдно Творца́: Го́спода по́йте, дела́.

Ве́ру мою́ приими́, приста́нище ти́хое бу́ди; ду́шу, Блага́я, спаси́, Ты́ бо еси́ родила́ Спа́са на́м, гре́шным, Христа́. Убо́гих Твои́х не забу́ди, да́руй на́м зва́ти всегда́: Го́спода по́йте, дела́.

Те́ло мое́ исцели́, страсте́й треволне́ние вско́ре, Де́во, в души́ укроти́. Ты́ бо еси́ низвела́ свы́ше Боже́ственный ми́р на во́лны жите́йскаго мо́ря ве́рно пою́щим всегда́: Го́спода по́йте, дела́.

В де́нь о́ный стра́шный конца́, егда́ пробужде́нии вста́нем гла́сом после́дней трубы́, бу́ди на́м Ты́ похвала́, ру́це возде́вши Твои́, Благо́му за гре́шных предста́ни, да одесну́ю Того́, Го́спода, хва́лим, дела́.

Пе́снь 9.

Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Вся́к земноро́дный в се́й де́нь, Святы́м просвеща́емый Ду́хом, ве́село ра́дуяся Го́рних умо́в естеству́, та́йно пою́щему зде́, да вне́млет очище́нным слу́хом, вся́ да покло́нится тва́рь де́вственному Рождеству́.

И́ноков ли́ки и де́в, Пречи́стыя пра́здник почти́те, му́жи, и жены́, и вси́, ра́достно дне́сь к торжеству́ с на́ми соше́дшеся зде́, псало́мски игра́юще, рцы́те: Де́во, да бу́дет во ве́к че́сть Твоему́ Рождеству́.

Ве́рных пресве́тлый собо́р, Пречи́стая, дне́сь назира́ет свы́ше Свою́ благода́ть, ду́ш и теле́с врачевство́, гре́шным проще́ние, все́м осла́бу долго́в обеща́ет: Ма́терь бо слы́шит Свою́ при́сно То́й Рождество́.

Боголюби́вей возда́х усте́н похвалу́ и молю́ся: бу́ди Спору́чница ми́, хра́ме святы́й Божества́, в ча́с испыта́ния де́л, егда́ пред суди́щем явлю́ся, Де́во, уми́лостиви су́д Твоего́ Рождества́.

Свети́лен.

Боголю́бскому дре́вле Андре́ю предста́вшая и ико́ну исто́чник чуде́с показа́вшая, Боголюби́вая Ма́ти пе́сненно дне́сь да почти́тся.

Сла́ва: Тя́ Предста́тельницу и́мамы, гре́шнии, о Пресвята́я Де́во: Ты́ благопреме́нна сотвори́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего ма́терними Твои́ми моли́твами.

И ны́не: Те́плое заступле́ние в беда́х, и Помо́щницу на́шу, и к Бо́гу примире́ние, Е́юже тли́ изба́вихомся, Богоро́дицу, ве́рнии, ублажа́ем.

Моли́тва Боголюби́вой Бо́жией Ма́тери:

О, чу́дная и вы́сшая все́х тва́рей Цари́це Богоро́дице, небе́снаго Царя́ Христа́ Бо́га на́шего Ма́ти! Услы́ши на́с, гре́шных и недосто́йных ра́б Твои́х, в ча́с се́й моля́щихся и припа́дающих к Тебе́ с воздыха́нием и слеза́ми, и уми́льно глаго́лющих: изведи́ на́с от ро́ва страсте́й, Влады́чице, изба́ви на́с от вся́кия ско́рби и печа́ли, огради́ от вся́кия напа́сти и злы́х клеве́т, от непра́ведного и лю́таго наве́та вра́жия. Мо́жеши бо, о Благода́тная Ма́терь на́ша, не то́чию от вся́каго зла́ сохрани́ти лю́ди Твоя́, но и вся́ким благодея́нием снабди́ти и спасти́. Ра́зве Тебе́ ины́я Предста́тельницы в беда́х и обстоя́ниях и те́плыя Хода́таицы о на́с, гре́шных, не и́мамы к Сы́ну Твоему́, Христу́ Бо́гу на́шему, Его́же умоли́, Влады́чице, да спасе́ннии Тобо́ю сла́вим и в бу́дущем ве́це Всесвято́е и́мя Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, ку́пно со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и в безконе́чныя ве́ки. Ами́нь.

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Боголюбской»

О, Пречи́стая Госпоже́ Богоро́дице, Ма́ти Боголюби́вая, наде́ждо на́шего спасе́ния! Воззри́ ми́лостивно на предстоя́щия с ве́рою и любо́вию и покланя́ющияся пречи́стому о́бразу Твоему́; приими́ на́ше хвале́бное пе́ние сие́ и проле́й те́плую Твою́ моли́тву о нас гре́шных ко Го́споду, да, презре́в вся на́ша согреше́ния, спасе́т и поми́лует нас! О, Преди́вная Влады́чице! Покажи́ на нас чу́дныя ми́лости Твоя́. Мо́лим Тя умиле́нно, изба́ви нас от вся́кия ско́рби, наста́ви на путь вся́кия доброде́тели и благосты́ни, спаси́ от искуше́ний, бед и боле́зней, изми́ от нас оклевета́ния и ссо́ры; сохрани́ от молниено́снаго гро́ма, от запале́ния о́гненнаго, от гла́да, тру́са, пото́па и смертоно́сныя я́звы; пода́й нам Свою́ ми́лостивую по́мощь на пути́, в мо́ри и на су́ше, да не поги́бнем лю́те. О, Всеми́лостивая Боголюби́вая Ма́ти, с тве́рдым упова́нием возсыла́ем к Тебе́ на́шу смире́нную моли́тву! Не отри́ни на́ших слез и воздыха́ний, не забу́ди нас во вся дни живота́ на́шего, но всегда́ пребыва́й с на́ми, и Твои́м заступле́нием и хода́тайством у Го́спода пода́ждь нам отра́ду, утеше́ние, защи́ту и по́мощь, да вы́ну сла́вим и велича́ем Преблагослове́нное и Всепе́тое и́мя Твое́. Ами́нь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *